tiistai 18. huhtikuuta 2017

Mistä koostuu mun arkimeikki?


Tykkään meikata arkena kevyesti ja nopeasti. Havahduin yksi päivä siihen, kun tajusin, että nykyään en tavoittele meikatessa enää virheetöntä ihoa, vaan paranneltua versiota. Saa olla läpikuultavaa eikä niin haittaa vaikka välillä posket punottaa tai ripset eivät ole meikattu. On ihanaa näyttää itseltään.  Niin kuin kuvista näkyy, en käytä kovin montaa tuotetta.

Nyt keväällä mun arkimeikkini koostuu näistä viidestä tuotteesta:

Lauren Brooke Cosmetiques moussemeikkivoide
Zuii Organic Loose Powder Foundation irtopuuteri
Zuii Organic Flora Blush poskipuna (saatu)
Zuii Organic Maxi Lash Mascara ripsiväri
Boho kulmakynä

Käytin vajaa vuoden päivät Everyday Mineralsin meikkipohjaa, mutta näin kuivaan ihoon taipuvaisena oli ihanaa löytää oikeasti toimiva nestemäisempi meikkivoide. Vaikka ei se Everyday Minerals mun ihoani mitenkään kuivattanut, mutta vastaavasti ei se kyllä kosteuttanutkaan. Olen kokeillut muutamia muita nestemäisiä meikkivoiteta, mutta niissä on kaikissa ollut sama ongelma; en ole saanut niitä levittymään tasaisesti. Tuo Lauren Brooke on ensimmäinen poikkeus. Se levityy mun iholleni ihanan tasaisesti ja sitä on helppo kerrostaa. Tuote tekee ihosta niin hehkuvan ja kuulaan, etten ole käyttänyt sen kanssa silmien alusille mitään peiteainetta. Mousse tuntuu samettiselta ja kasvot kosteutetuilta. Meikkivoide sisältää myös aurinkosuojakertoimen 28.

En uskalla jättää meikkivoidetta yksinään kasvoille, sillä pelkään että se jää kaulaliinaan ja kuluu nenän päästä. Levitän meikkivoiteen päälle kevyesti Zuiin puuteria – ja hei miten ihanaa, puuteri purkissa on oikeasti ruusunlehtiä! Eloa kasvoille saa nopeasti sipaisemalla kevyesti poskipunaa, mulla tällä hetkellä Zuiin punassa sävy Mango.

Jos meikkaisin vain yhden asian kasvoiltani, olisi se ehdottomasti kulmakarvat. Sen jälkeen kun tartuin ensimmäisen kerran kulmakynään, ei siitä ole ollut enää paluuta meikkaamattomiin kulmiin. Bohon kulmakynä on hinta-laatusuhteeltaan loistava tuote. Kulmakynä kannattaa levittää kevyellä kädellä ja harjata reilusti. Näin välttyy niiltä irtonaisilta "pisteiltä" kulmien joukossa.

Jos vielä ennätän taivutan ripset ja harjaan niihin Zuiin ripsiväriä, joka btw tuoksuu ruusulta! Mä oon niin heikkona näiden kukkajuttujen kanssa. Edelleen kyllä odottelen sitä vedenkestävää ja taivutuksen pitävää ripsiväriä luonnonkosmetiikkaan. Välillä viimeistelen meikin vielä korostuspuuterilla ja huulipunalla. Toisinaan myös testailen muita kosmetiikkatuotteita, mutta nuo ovat tämän hetken arjen sankarit.

Mun arkimeikkini koostuu siis noin 5–7 tuotteesta. 
Monestako tuotteesta teidän arkimeikkinne koostuu?

Ei kommentteja: